Instagram

Kudy k nám


MeetFactory, o. p. s.
Ke Sklárně 3213/15
150 00 Praha 5

GPS souřadnice:
50.053653
14.408441

Otevírací doba:
13:00 do 20:00 + dle večerního programu

SOUČASNÝ JAZYK PAMĚTI - diskuze po představení Pevnost

Ke Sklárně 3213/15, Praha MeetFactory

17. 6. 22:00

Diskuze: SOUČASNÝ JAZYK PAMĚTI  

Diskuze na navazuje na naši inscenaci Pevnost a začíná ve 22:00 hodin v režii Miroslava Bambuška.  

Původní text, napsaný německým spisovatelem Rainaldem Goetzem se snaží o rozbor mediálního diskursu o holocaustu v Německu, nicméně se v českém kontextu ukázal neméně aktuálním. K rozhovoru jsme pozvali režiséra Miroslava Bambuška, překladatelku Martinu Černou a performerku Bio Mashu. Diskuzi bude moderovat dramaturg MeetFactory Matěj Samec.  

Zajímají nás následující otázky: Jak se měnil jazyk paměti v průběhu minulého století? Jak se odlišuje mediální historický diskurs v Čechách od německého diskursu? Do jaké míry je toto téma inspirací pro divadlo a umění?  

Chceme zahájit širší dialog s veřejností, protože věříme, že divadlo je nejaktuálnější formou umění a interakce s divákem je nejenom zajímavá, ale i nutná pro jeho vývoj. Kromě toho je pro nás důležité, aby se Divadlo MeetFactory stalo místem na intelektuální mapě Prahy, o které mají zájem nikoli pouze divadelníci, ale také lidé, kteří s divadlem nemají příliš společného, ale kteří se zajímají o současnou situaci v Čechách i ve světě.  

Účastnici: Miroslav Bambušek: dramatik, divadelní a filmový režisér. Dlouhodobě se věnuje projektům, které vnímají kulturu jako platformu pro politické a sociální reflexe. Napsal přes třicet divadelních her, dvě nerealizovaná operní libreta a filmové scénáře. S Ewanem McLarenem spoluinicioval projekt Cesty energie.  

Martina Černá: teatroložka, překladatelka, kulturní manažerka. Do sféry jejího zájmu patří současná dramatika, především německy a španělsky psaná a současné české divadlo. Je tajemnicí českého střediska OISTAT (Mezinárodní organizace scénografů, divadelních architektů a techniků).  

Bio Masha: po dvou letech studia dramatické výchovy se věnovala studiu scénografie, nyní pokračuje v doktorandském výzkumu. Spolupracovala na řadě divadelních inscenací a projektů. Zabývá se slam poetry, rytmickou recitací i parahudebními performativními projevy.