Instagram

Kudy k nám


MeetFactory, o. p. s.
Ke Sklárně 3213/15
150 00 Praha 5

GPS souřadnice:
50.053653
14.408441

Otevírací doba:
13:00 do 20:00 + dle večerního programu

MeetFactory — Prostor pro živé umění //
Galerie. Rezidence. Divadlo. Hudba

Třetí lež

Ke Sklárně 3213/15, Praha MeetFactory

29. 6.

“Jednoho dne lidé říkají, že je příměří a že je konec války. Nazítří lidé říkají, že je nová válka a že válka pokračuje.” 

Dospívající dvojčata přiveze matka z Velkého města na venkov k babičce, které sousedé neřeknou jinak než Čarodějnice. Je válka, ve městě není co jíst.  Brzy se ukáže, že život s babičkou na kruté vesnici může být pro dvojčata životu nebezpečnější než bomby dopadající na město. Chlapci, vykazující se mimořádně racionální inteligencí najdou způsob, jak bez úhony přežít. Surovost světa, který je obklopuje, je třeba pochopit, vzít ji za svou, a přelstít ji. Existuje nějaký návod, jak bez výčitek zabít člověka? Kde se v člověku bere chuť vzít spravedlnost do vlastních rukou a jednat? Je potřeba se vyvarovat fascinace zlem a nebo se naopak nechat zlem opojit, učinit ze sebe monstrum, které má odvahu se vzepřít veškerým mravním zábranám?    

Podle knih „Velký sešit, Důkaz, Třetí lež“ od Agoty Kristof, jež původně publikoval Editions du Seuil v Paříži. Autorce se za toto dílo, vykazující se úsečným, chladným a čistým stylem, až na kost oproštěným od zbytností, dostalo několika literárních ocenění a přineslo jí světový věhlas. 

Režie: Aleš Čermák / dramaturgie: Matěj Samec / překlad: Sergej Machonin, Jan Machonin / hudba: Matouš Hejl / produkce: Dominika Andraško / hraje: Jakub Gottwald 

S anglickými titulky.

“Jestli jste si mysleli, že silné drama se rodí z květnatých popisů emocí a pocitů, nechte se vyvést z omylu... Za dětsky jednoduchými oznamovacími větami Třetí lži se hroutí pevnost světa. Jedinými hercovými rekvizitami při výkonu jsou mikrofon, provaz, hlína a voda. V MeetFactory neexistuje pravidelné pevné hlediště a pevné jeviště. Naopak zde každému představení dovolí vynutit si své dispozice. Přímo mezi diváky, kteří se tak mohou také vzájemně pozorovat, se Jakubu Gottwaldovi daří vlastním hlasem zhmotnit postavy živější a krutější, než je divákům příjemné. Hlas je příležitostně elektronicky modulován, čímž dosahuje ještě zvrhlejších podob postav, které jsou naivní, přestože jejich světem jsou chlad a zlo.”  
                                                       Kateřina Nechvílová, Literární noviny


Vstupenky a více informací: 
HaDivadlo