Instagram

Kudy k nám


MeetFactory, o. p. s.
Ke Sklárně 3213/15
150 00 Praha 5

GPS souřadnice:
50.053653
14.408441

Otevírací doba:
13:00 do 20:00 + dle večerního programu

MeetFactory — Prostor pro živé umění //
Galerie. Rezidence. Divadlo. Hudba

Lucie Mičíková /CZ/ & Zuzana Žabková /SK/

Umělecké vyjadřování Lucie Mičíkové(1986) je zakořeněné v paměti a asociacích. Zajímá se o architekturu a inspirovaná knihou Gaston Bachelard La Poétique de l'Espace (Poetika prostoru) vytváří osobní instalace jako snové, utopické, vzpomínkové prostory. Mičíková využívá jednoduchých postupů – jsou to sympaticky nerafinované, jakoby ležérní kombinace kreseb, výstřižků z časopisů, fotografií a papírových útržků, jakési napůl projekty, napůl obrazy. Vytvořené s fantazií a citem z obyčejných, běžně dostupných, nebo i odpadových materiálů.

Zuzana Žabková
(1987)je vizuální umělkyně a choreografka. Ve své tvorbě spojuje zájem o průnik různých uměleckých žánrů- hudbu, tanec, choreografii, poezii, grafické partitury. Její přístup evokuje fluxusová díla a sama na tuto příbuznost někdy i záměrně poukazuje. Na rozdíl od umělců Fluxusu se však ve své tvorbě nepohybuje jen na rozmezí hravosti a humoru, expresivního gagu a ironie, ale zabývá se i vážnými tématy jako je analýza pohybu těla v prostoru, komunikace tanečníka s hudbou nebo tématizuje podobnosti choreografie s filmovým střihem.
 

Popis projektu:
  Až se vrcholky našeho nebe spojí, můj dům bude mít střechu   Společným motivem autorek se stává vnímání prostoru a budování jeho architektury skrz pohyb a instalaci. Pojmy, jako jsou mapa, půdorys, architektura, s nimiž pracuje Mičíková začínají nenápadně splývat s pojmy situace, zadání, choreografie, které využívá Žabková. Společným tématem umělkyň je definice vnitřního a vnějšího prostoru skrz jednotlivá média jim vlastní. Inspirace vypáleným patrem budovy AQB v Budapešti, kde měly autorky možnost kooperovat na společné rezidenci, přivedla Mičíkovou k myšlence rozpracovat motiv staré japonské obkladové techniky Shou sugi ban. Ve svých koláží a objektech využívá tuto techniku opalování dřeva - vnějších obkladů obydlí, a ponechává ji v jejím prvotním stádiu. To, co se mělo původně ocitnout venku v jejích mapách a modelech zůstává uvnitř. Žabková navazuje na rozpracované architektury a imaginární prostory umístěním performera přímo do nich. Využívá k tomu odkaz na prostor vypálené sekvoje, která kdysi sloužila jako obydlí Californským Indiánům.  

Linky:
http://uzanazabkova.blogspot.cz/  
http://luciemicikova.blogspot.de/