Instagram

Kudy k nám


MeetFactory, o. p. s.
Ke Sklárně 3213/15
150 00 Praha 5

GPS souřadnice:
50.053653
14.408441

Otevírací doba:
13:00 do 20:00 + dle večerního programu

Konsekvence bizarnosti II: Irina Andreeva vs. Posetitěl muzeja--- Vstupné dobrovolné

Ke Sklárně 3213/15, Praha MeetFactory
Partneři
Konsekvence bizarnosti II: Irina Andreeva vs. Posetitěl muzeja

7. 10. 19:30

[ konsekvence: důslednost; důsledek, následek ] 
[ bizarnost: podivnost, grotesknost, nepřirozenost, provokativnost; strojenost v řeči, jednání, oblékání ] 
[ divadlo: Z etymologického hlediska ze staročeštiny divadlo = podívaná, stalo se terminem pro theatrum. Řecký původ slova theatron prozrazuje základní význam: je to místo, odkud se dívá na něco, co se předvádí na místě jiném. Divadlo je skutečně hledisko, náhled na určitou událost. ] 

Po několik tisíciletí bylo divadlo zdrojem zábavy, výchovy, kritiky, reflexe…lidé se scházeli a společně prožívali příběh, jež jim byl na jevišti předváděn. V roce 1895 se objevil první film. Neměl scénář, kulisy, zvuk a netrval ani pět minut. O sto let později byl film již nejrozšířenější a nejmasovější zábavou světa. Jak však tyto dva umělecké žánry spolu souvisejí? Proč je pro nás tak přirozené je spojovat, ať už v odborných publikacích, studijních oborech či časopisech?V Konsekvencích bizarnosti II chceme nejen prozkoumat vztahy mezi divadlem a filmem, ale především pak dalších žánrů, jímž chceme dát na místě vzniknout, živě je předvést. Vybrali jsme pět filmů, které buďto vytvořili původně divadelní tvůrci, anebo jsou si s divadelním projevem velmi blízké. Oslovili jsme pět umělců, přičemž každý se věnuje jiné formě vyjadřování. Filmy jsme jim nabídli: některé přijali, jiné zamítli. Hledali jsme filmy nové. Za úkol mají nechat se inspirovat a svoji inspiraci nám komunikovat: předvést, zahrát, nainstalovat, přečíst a promítnout. Každý druhý měsíc se pak v MeetFactory bude konat živé vystoupení daného umělce. 

„Co je v lidské duši tak velkého a zároveň malého, silného a taky poslušného, že pokorně snese tyrana a nechá se úplně oblbnout?“ ptá se Jurodivy* 
 _________________________
*Jurodivy: rusky svatý blázen. Vidí člověku do duše. Ví, co přinese budoucnost. Může beztrestně říkat pravdu. Nebude za to potrestán.   

Antiutopický snímek ukrajinského režiséra Konstantina Lopušanského o katastrofě ekologické, ale i lidské, bude ve své pohybové performance reflektovat Irina Andreeva. Performance na téma zkázy, za niž si můžeme sami. Kde se stala chyba a kdo za ní může? Měli jsme vyslechnout varování, když nás ještě varovali? 

Irina Andreeva vystudovala divadelní režii v ruském Čeljabinsku, poté působila několik let v Petrohradu, kde spolupracovala s divadelní skupinou DO-THEATRE. Je spoluzakladatelkou skupiny fyzického divadla Teatr Novogo Fronta. Ve své práci zkoumá vztah mezi tělem herce a prostorem, v němž se pohybuje. Od roku 2002 pravidelně spolupracuje s berlínskou divadelní školou Die Etage. Nadále působí s Teatrem Novogo Fronta, často však spolupracuje i s dalšími divadly a skupinami v Česku i v zahraničí.

Projekt Konsekvence bizarnosti II podporuje Nadace Život umělce.